Pagină realizată de către departamentul web al SC Educațional Concept SRL

E d i t u r a   B i f r o s t   p e   S o c i a l   M e d i a

C o r n e l i a   A l e x o i

A P A R I Ț I I

E D I T O R I A L E :

Cornelia Alexoi (n. 14 decembrie 1957) este actriță profesionistă de teatru și film – licențiată a Universității de Artă Teatrală și Cinematografică  „I.L. Caragiale” (secția Actorie), din București.

A jucat pe scena  Teatrului de Stat „Valea Jiului” din Petroșani, pe cea a Teatrului de Stat „Alexandru Davila” din Pitești, dar și pe scena Teatrului Național din București.

Debutul cinematografic și l-a făcut cu un rol episodic din filmul „Mobilă stil”, regia Dan Marcoci, după care a obținut alte roluri episodice, secundare și principale în diverse filme artistice, ca: „Frumos e în septembrie la Veneția” – regia Nae Caranfil, „Spinoase-s căile iubirii” – regia Mihnea Columbeanu, „Primăvară într-un decor aseptic” – regia Mihnea Columbeanu, „Promisiuni” – regia Elisabeta Bostan, „Noi, cei din linia întâi” – regia Sergiu Nicolaescu, „Secretul lui Bachus” – regia Geo Saizescu, „Cuibul de viespi” – regia Horea Popescu, „Niște băieți grozavi” – regia Cornel Diaconu, „Neînvinsă-i dragostea” – regia Mihnea Columbeanu, „Zugun” – regia Răzvan Mocanu. De asemenea, a jucat în câteva  filme utilitare produse de studiourile „Buftea” și a realizat vocea mai multor filme documentare, create de Andi Dumitrache.

Cornelia Alexoi  a semnat , de asemenea, traducerea a zeci de cărți, apărute la diverse edituri bucureștene, a fost jurnalist în presa scrisă, la mai multe publicații din Capitală, ca de exemplu: cotidianul „Independent”, săptămânalul „Vocea Valahiei”, revista „Super-VIP” (și altele), dar și reporter de investigație pentru Prima TV. În plus, s-a implicat în antreprenoriatul cultural și a fost managerul unei companii teatrale, în cadrul căreia a și regizat diverse piese de teatru. Actualmente, se dedică, în special, activității de trainer în actorie și scrisului.

Laureată pentru proză la Concursul Național de Literatură „Moștenirea Văcăreștilor” (ediția 1994), Cornelia Alexoi a publicat prima sa carte  - „Provoacă-mă ca să te prind” – în anul 2004, la editura PACO.

Cea de-a doua carte a sa, romanul „Calvus mons sau Despre cum s-a prins Albă ca Zăpada în zborul Păsării Phoenix”, a apărut la editura CORESI și a fost lansată la Târgul Internațional de Carte „Gaudeamus”, în 14 noiembrie 2018.

Ca dramaturg, Cornelia Alexoi a debutat cu volumul „Teatrul ca un altar-fortăreață”, publicat sub egida editurii eLiteratura și lansat la Salonul Internațional de Carte Bookfest, din 2019.

 

Aprecieri critice

 

„Provoacă-mă ca să te prind”

 

 George Stanca – jurnalist, poet, scriitor:

„Cartea de față, îmi dă prilejul să salut debutul unei posibile mari prozatoare. Așadar, aștept de la autoare Romanul. Căci scrie uluitor de bine, de plastic și de sensibil.”

 

„Calvus mons sau Despre cum s-a prins Albă ca Zăpada în zborul Păsării Phoenix”

 

Vasile Poenaru – scriitor și editor – la lansarea romanului:

„Această carte este extrem de novatoare. Personajele vin din foarte multe registre… Vedem și o vorbire foarte regională, dar și una extrem de savantă… Avem de-a face, cred eu, cu o proză experimentală, de foarte bună calitate.”

 

Florin Stănescu – traducător:

Calvus mons este un roman cu trăsături de mare originalitate și abilitate literară, pe cât de îndrăznețe, pe-atât și de izbutite,  autoarea susținându-le metodic, detaliat, printr-o îmbinare echilibrată fin a factorului de inspirație și a elementului de transpirație – efortul întocmirii literare minuțioase, atât la nivel  arhitectural, cât și al amănuntelor stilistice elaborate.”

 

 Daniel Onaca – scriitor:

„Dacă aș urma exemplul autoarei, lăsându-mă, la rândul meu, sedus de farmecul jocului asociativ, aș fi tentat să consider romanul Calvus mons parabola unui itinerar inițiatic; o călătorie care, sub mai multe aspecte, seamănă cu cea a lui Dante din Divina sa Comedie. Atâta doar că, aici, Infernul, Purgatoriul și Paradisul nu se succed precum în opera florentinului, ci coexistă și se întrepătrund  la poalele unui masiv muntos, numit de localnici Muntele pleșuv (de unde și Calvus mons, latineasca denumire din titlu).”

 

„Teatrul ca un altar-fortăreață”

 

Florin Stănescu – traducător:

„Avem de-a face cu o formulă de teatru... nu sărac (nicio legătură cu Antonin Artaud) ci economic și simplu (dar deloc simplist) pe cât de accesibil scenic, pe-atât de complex și aprofundat semantic.”

  1. ro
  2. sv
  3. en

Cărțile Corneliei Alexoi publicate de alte edituri pot fi comandate direct de la autoare prin e-mailul

cornelia.alexoi2015@gmail.com